sobota, 23 listopada 2013

Płukanka Punktowa/ Detail wash

Cześć.
Dziś na szybko złapałem brąz i czerń.
O czym warto wiedzieć przed płukanką zimmeritu.
Powierzchnia stali powinna być satynowa - ten efekt możemy otrzymać używając pół błyszczącego lakieru - w farbkach Vallejo używam Satin.
Nie musisz go kupować jeśli nie masz na to funduszy.
Użyj sidoluxu, który po jednorazowym pokryciu lakierem, z aerografu  matowym da ten sam efekt (cienka warstwa)
W zimmericie osiada więcej kurzu,pyłu i te powierzchnie powinny się STANOWCZO różnić od stali gołej, efekt ten możesz  uzyskać pigmentem, lakierem matowym.
Każdej osobie, z którą rozmawiałem o modelach, doradzam by poświęciła jeden model na próby lakiernicze oraz z pigmentem. Nie wklejaj łamliwych detali - sama bryła, koła . Możesz zawsze go wyczyścić w cleanluxie po próbach i zaczynać na nowo - do skutku !
Za ciężka płukanka - celowo zostawiłem miejsca zaznaczone na czerwono, z naddatkiem farby olejnej rozmieszanej z white spirit:
Nie ma płaczu - przy użyciu zwykłych farb olejnych możesz się pozbyć tych niechcianych zacieków,płam nawet po dwóch dniach. Pędzel, papier, kapsel, white spirit i możesz zmywać. Może dodam iż podczas czyszczenia warto po każdym wymywaniu pędzel odsączyć w papier i dopiero wtedy namaczać włosie w płynie rozcieńczającym (WS)

Skoro wzmieniłem o płukance przedstawię kolejne dwa zdjęcia:
Mocno przyciemnionym brązem zarysowałem główne ..powiedzmy podziały powierzchni i im mniejszy detal tym stopniowo jaśniejszym tonem zapuszczałem płyn na model. Gąsienice to także brąz i czerń. Jak widać przy znikomej ilości kolorów można także uzyskać różne efekty.
Model czeka już tylko na pigment miejski - dla mnie najtrudniejszy z efektów do uzyskania na modelu..bo błoto czy piach to pikuś.

Zdjęcia na szybko, pod jedną żarówką, proszę wybaczyć :P

Pozdrawiam
RJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Anonymous comments will not be published, I like know who I'm writing to./Anonimowe komentarze nie będą publikowane, lubię wiedzieć z kim rozmawiam :)